School start bijna. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danny Buuren - WaarBenJij.nu School start bijna. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danny Buuren - WaarBenJij.nu

School start bijna.

Door: Danny van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Danny

25 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Als deze week een voorproef is van wat er allemaal komen gaat dan moet ik me borst nat maken.

Gister ben ik gaan joggen in het fitnesscentrum met het groepje waar ik een beetje mee omga (1 kerel uit Spanje, een meid uit Peru en een meid uit Costa Rica.) Je moet toch wat met al dit eten!

Daarna ben ik naar de film "The change up" geweest, welke echt een aanrader is. De popcorn daar werd geserveerd met boter topping en was zo zout dat na een paar happen je lip al was opgezwollen! Dus dat wordt extra rennen vandaag.

Daarna gingen we met een groep door naar een feest bij de buurt genaamd "Eagle Landing" Je hebt daar appartementen en huizen waar eigenlijk alleen maar studenten wonen die naar de universiteit gaan (TTU). We gingen naar een feest wat zo Amerikaans was en echt uit de film kwam, een "Pool Party". Mensen waren aan het zwemmen en bier drinken tegelijk, bierblikjes lagen al op de bodem en er was een DJ. Je kan hier alles voor mekaar krijgen als je uit Amsterdam komt, dat is echt heel apart, en niemand is wie die lijkt. Zo was er een kerel die leek op een uit de cel ontsnapte neger die dit feestje onderweg tegen kwam. Maar hij blijkt een aardige kerel te zijn die een programmeur studie doet. Dat soort dingen zie je hier vaak. Omdat het feestje bijna ten einde was werd ik meteen uitgenodigd om vrijdag weer langs te komen en dan wat eerder, want dan komt er een groot feest dat best "wild" wordt. Nou ik ben benieuwd!

Ook zijn we met de internationale studenten een team aan het vormen om ons op te geven voor het voetbal seizoen. We hebben een potje gespeeld en 1 ding is zeker, die Koreanen kunnen rennen! En ook al zijn ze buiten adem ze gaan nog steeds als een dolle te keer :) Dus dat wordt zeker lachen.

Naast alle fun heb ik me ook ingeschreven voor de vakken die ik ga volgen. Dit zijn geworden:
* International Management
* Applied Management Skills
* Business Strategy
* Business Communication

Van me adviseur hoefde ik geen Engels meer te volgen, wat ik ook niet anders had verwacht. Maar de lessen hier zijn gewoon duidelijke taal. Net zoals de naam van het vak is het straight to the point. Op de HvA had ik soms wel een vak wat 3 lessen duurde voordat je wist waar je nou precies mee bezig was.

Vandaag is de Great Move-in Day. Het is nu nog rustig ( 9.30uur) maar het loopt langzaam warm. Tijd om me kamer een beetje op te ruimen zodat me roommate ook kan leven hier :). Het wordt ook tijd dat ik binnenkort me eerste wasje ga draaien! hoop dat dat maar goed gaat!

Vanavond is er weer een feest en morgen een afscheidsfeest van een meid die ik hier heb leren kennen en die naar Duitsland/Korea verhuist voor de rest van haar studie. Dat beloofd ook een gaaf huisfeest te worden :).

Maar! Ik ben hier nog steeds om te studeren hoor... haha :)

  • 25 Augustus 2011 - 14:54

    Veronique:

    hey danny! jij ook al geschrokken van de hoeveelheid werk wat er ligt? hier ook, moet voor elk vak een paper, 2 testen, een midterm en een final exam maken. Luie honden zijn wij in nl ook, vraag me af hoe ze t hier doen.. maar we doen t voor een goed doel he ;) have fun!

  • 25 Augustus 2011 - 15:08

    Danny Van Buuren:

    Ja ik heb weinig les maar moet wel de extra dingen doen die in Nederland niet normaal zullen zijn. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de lessen :) Misschien is het ook nog super lastig :) Hebben ze bij jou ook veel parties? Succes en Have Fun x

  • 25 Augustus 2011 - 19:45

    Je Buddy Piwiee:

    Yoo patser klinkt allemaal erg vet!

    Laat me maar weten hoe de feesten zijn en of het echt american pie like is haha

    Keep us posted!

  • 25 Augustus 2011 - 21:04

    Jeffrey Wijmand:

    Wauw klinkt cool allemaal lijkt wel alsof je er al weken bent :p have fun

  • 26 Augustus 2011 - 09:23

    RickMeister Aalders:

    jo henkie!

    als je nou ff een spaarrekening opent bij de plaatselijke ABN/Rabo/ING dan krijg je een gratis Weatherby jacht geweer... dus wallmart is over-rated.

    Ik heb je trouwens nog niet gehoort dat die Rednecks NL niet linken aan wiet/smack/hasjies!!... alleen voetbal?! whatskeburt?!

    groetjes ebonieeeeeeeeeeeeeee

  • 26 Augustus 2011 - 14:35

    Mamsie:

    Hee kerel klinkt allemaal goed die feest partijen,leuk dat jullie gaan voetballen en gaan jullie dan tegen andere studenten wordt wel lachen denk ik.heb je al een was gedraaid..en is het goed gebleven..haha ik hoop het voor je.nou de groeten en we skypen binnen kort weer even oké feestbeest Gr. Van hierxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 17578

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Study in the USA Part 2!

20 Augustus 2011 - 02 Januari 2012

International Study in the USA

Landen bezocht: