Homecoming, Ouders, Thanksgiving, Toekomst, More - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danny Buuren - WaarBenJij.nu Homecoming, Ouders, Thanksgiving, Toekomst, More - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danny Buuren - WaarBenJij.nu

Homecoming, Ouders, Thanksgiving, Toekomst, More

Door: Danny van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Danny

01 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wauw.. Wat een drukte aan het einde van dit semester! Door de feestdagen en lessen die daarbij uitvallen wordt alle het huiswerk en deadlines in dezelfde weken geplant. Maar hier een update na een toch wat langere tijd.

Om te beginnen, Homecoming. Dit is een traditie op de scholen waarbij de straat wordt afgezet en studentenverenigingen hun eigen paradewagen maken. Deze wordt dan gekeurd door een jury en krijgen ze punten voor. Aan het eind van deze dag worden de vereniging prijzen voor dit semester uitgereikt, deze zijn o.a.; Meeste geld ingezameld voor een goed doel, Mooiste paradewagen, Mooiste verenigingsmeid/jongen (homecoming queen/homecoming king)etc. Dus een spannende dag voor de verenigingen. De parade was leuk om te zien, veel werk zat er in de wagens, en van alle basisscholen en hogere scholen kwam er een marching band. dit maakte het een grote parade wat werd afgesloten met een footbal wedstrijd die altijd door iedereen wordt bezocht. (zie fotos).

Next kwamen de oudjes op bezoek! Na de ontmoeting savonds meteen het stamcafé ingedoken voor avond eten. De oudjes waren moe van hun reis en gingen naar bed, ik had natuurlijk weer een feest te bezoeken. De volgende ochtend waren ze natuurlijk vroeg wakker en stonden ze buiten te wachten, Ik was amper wakker en best moe :) dus gingen we eerst even lekker 5 sterren ontbijten in de kantine :). Daarna over campus rond geslenterd waarbij paps de kans had op zijn eerste campusboete van de campus politie omdat hij openbaar rookte. Maar hij kwam er mee weg en we konden onze route vervolgen. Na de rondleiding gingen we naar Burgess falls om één van de de watervallen te bekijken die Tennessee te bieden heeft.
Die avond even lekker zuidelijk gegeten bij Cracker Barel, traditionele zuidelijke Amerikaanse keuken. Mams was niet zo een fan van het eten, maar je moet het geprobeerd hebben. De volgende dag gingen we naar de grote stad, Nashville. Eerst was er een hardloop wedstrijd voor een goed doel. Van al het kijken naar die dikke Amerikanen wordt je hongerig dus gingen we naar Hooters voor een lekkere burger met leuke serveersters :) Na een bezoek aan de winkels en de voor mij al legendarische Tootsie bar, die in vele steden te vinden is met altijd live muziek, was het tijd voor het avond eten. We gingen naar Longhoorns een steakhouse keten, waar we een goede steak hadden. Toen we terug waren was het tijd voor mijn zondag avond traditie (Zondag Footbal bij crawdaddy's bar). De volgende dag gingen de oudjes naar New York en daarna naar huis. Het was super gezellig en was top dat ze het hebben kunnen zien en dat ze weer up to date waren over alle roddels.

Up next was de UT Game, de laatste thuiswedstrijd van "University of Tennesse" Het echte werk. Deze staat universiteiten zitten meestal midden in de stad en veel hebben en nog groter stadium dan de professionals uit de staat! Belachelijk maar waar.
De wedstrijd was de beste die ik tot nu toe gezien heb. Tegen rivaal Van der Bilt (een Ajax-Feyenoord) UT stond voor, toen gelijk en voor het einde nam Van der Bilt de leiding over. Bij de laatste paar minuten was de score weer gelijk waarna er overtime volgt (er bestaat geen gelijkspel in footbal) Van der Bilt mocht beginnen om een touchdown te maken maar de bal werd onderschept en UT rende helemaal naar de andere kant van het veld, iedereen schreeuwde en juichte zo hard als ze konden, het stadion ontplofte zowat.

Daarna was het tijd voor de grootste Amerikaanse traditie, Thanksgiving! Ik ging met 2 Oostenrijkers mee naar Ohio waar de familie van de kamergenoot van 1 van de Oostenrijkers wonen. Een 6 uur durende reis in een ruime familie wagen waarbij je heerlijk kon slapen, dus dat was niet zo slecht. Aangekomen in Wapakoneta, Ohio was er niet veel meer dan maisvelden en boerenland. We kwamen aan in een kleine wijk waarbij we de familie ontmoeten, erg aardige mensen en er werd volop gekookt. De kalkoen ging de oven in en de taarten werden gemaakt. De volgende dag was het thanksgiving en begonnen we met eten, daarna zijn we naar een huis geweest waar ze een tuin hebben met alleen maar rotsen, en ook een berg van rotsen. Het was best indrukwekkend om te zien. Daarna terug naar huis voor nog meer eten, en de thanksgiving parade. Savonds het thankgivings maal, wat o.a. kalkoen, ham, gestampte aardappelen, pompoen, groente, broodmix, taarten bevatten. Te veel eten voor 1 avond, dus men eet daar soms wel 3 dagen van. Savonds hebben we een huis gerolt.. Iets wat teenagers doen die niet uit kunnen gaan of zich vervelen. Je koopt een pak toilet papier en gaat naar een huis van een bekende of iemand die je niet echt mag. Je gooit de papierrollen over het huis en in de bomen. Het resultaat is een huis vol met waaiend toiletpapier. Dan bel je aan en zoek je dekking achter een auto of iets anders. Ik voelde me 16 jaar oud maar was gaaf om te doen :). Het volgende was Black Friday shopping, het is de dag waar veel amerikanen hun kerst inkopen doen en waarbij de winkels hoge kortingen geven op hun producten. Dus een massa aan mensen die donderdag nacht al op de been zijn om naar de winkel te gaan.

Zelf ook even wezen kijken en shoppen maar ik kwam niet verder dan een paar sokken die niet afgeprijsd waren :) De volgende dag zijn we naar Amish Country geweest.. het is 3 uur rijden van Wapakoneta maar dan zie je opeens de paard en wagen, de mannen met baarden en de paarden die het werk op het platteland doen. We gingen naar verschillende winkeltjes om Amish producten te kopen, eindelijk lekker brood en goede kaas :) ze weten wel hoe ze het moeten maken, en alles zonder machines natuurlijk. Ze kijken je niet aan als je een foto maakt want ze geloven dat je dan hun ziel steelt... Dus de Oostenrijker schoot er op los om zo veel mogelijk zielen te vangen, want hij vond het natuurlijk totale onzin. :)

De trip terug was ook geslaagd.. We hebben zowat de hele weg geslapen :) en nu weer thuis. in Tennessee.

Ik heb goed nieuws van alle kanten, ik blijf voor nog een semester aan TTU. Ik moet alleen het land uit en terug in om me stempels te krijgen. Nu is me plan om over 2 weken naar New York te gaan.. dus de Niagara falls zijn dicht bij.

Dus voorlopig gaat deze blog nog even verder! :) Dit weekend naar Memphis om het huis van Elvis te bezoeken en wat te feesten voor dat de laatste examens beginnen.
Tot de volgende keer. (fotos komen nog)

• 01 December 2011 - 19:43

Ineke Munscher:

Hoi Danny
    gaaf hoor dat je nog een semester blijft
    Wij wensen jou,en al je vrienben en vriendinnen fijne kerst, en gezellige jaarwisseling.

hartelijke groeten
    Rob en Ineke

• 01 December 2011 - 20:51

Sista:

leuk hoor broer!
    nog een half jaar de badkamer voor mij alleen. WOEHOEEE!!

have fun and keep us posted!!

xxx

• 01 December 2011 - 20:51

Gith.:

Hey man, gefeliciteerd met je extra semester! Super leuk dat het gelukt is! Veel plezier de komende weken. Ga je nog op een speciale plek kerst vieren?
    Groetjes! xxx

• 02 December 2011 - 07:28

Marlies:

He danny,
    Veel plezier op Graceland. Die amerikanen weten hoe je zo'n 'musseum' moet maken. Al ben je geen Elvis fan, tegen de tijd dat je bij zijn graf staat heb je de tranen in je ogen!

• 03 December 2011 - 15:48

Jonkie:

oudjes tsssssssssssssss sapperdeflap :)

• 04 December 2011 - 13:35

0pa En Oma:

ha danny je leuke verslag weer gelezen en de foto,s wat fyn dat je nog een semester kan blyven je zal wel zyn aangekomen met al dat eten dan maar weer gaan sporten danny allemaal een fyne kerst en een oud en nieuw en veel succes met je volgende leerplan groetjes van opa en oma