Chicago, Halloween, Gatlinburg, Toekomst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danny Buuren - WaarBenJij.nu Chicago, Halloween, Gatlinburg, Toekomst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danny Buuren - WaarBenJij.nu

Chicago, Halloween, Gatlinburg, Toekomst

Door: Danny van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Danny

02 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Er is veel gebeurd sinds mijn vorige reisverslag. Chicago was het eerste op de planning, waar we onze herfstvakantie hebben doorgebracht met de vaste reisgroep en extra aanhang. De 9 uur durende auto trip verliep goed en ging relatief snel voorbij. Het eerste nacht verbleven we buiten de stad in een hotel en hebben we de stad verkent en zijn we naar een diner geweest waarbij ridders met elkaar vechten terwijl je eten opeet. Ik had dit al eens gedaan toen ik een kleine stoere kerel was, en nu nog een keer. Het vip pakket bevatten; eerste rij plaatsen, een dvd, een foto, een kroon en een vlaggetje om mee te zwaaien. We waren het rode vak, onze ridder was meedogenloos en hield van vechten en winnen. Tijdens het eten waren we dan ook flink aan het aanmoedigen en juichen als er iemand werd verslagen! Een top avond dus, de volgende dag zijn we naar de 1 na hoogste toren geweest en gingen we naar de top om het café (signature room) met grote open ramen te bekijken. Het was een beetje luxe want drankjes waren 4x zo duur dan normaal, dus werden er cocktails besteld zoals rijke studenten dat doen.
we zijn hier ook nog eens in de avond geweest om de verlichte stad van boven te bekijken. Daarnaast zijn we ook in de grootste toren geweest waarbij je in een glazen ruimte kon stappen en boven de stad stond, wat wel een gek gevoel gaf.

Daarnaast was er ook een chromen boon waarbij je foto's kon maken en wat er gaaf uit zag.

Toch nog wat gefeest en een club in geweest waar men een $150 betaalde voor een fles Bacardi wat een beetje te veel van het goede was.

De volgende trip op de agenda was 3 dagen later en was naar de stad Gatlinburg wat in de bergen ligt en waar veel mensen vanuit alle staten naar toe trekken om de mooie herfst te begroeten. Daarbij hadden we een huis gehuurd voor 60 personen met jacuzzi's in elke kamer en 2 hottubs buiten het huis. Omdat ik de eerste aanwezig was in het huis had ik de kamer met het mooiste uitzicht en ook de beste. Die dag heb ik samen met de Oostenrijkse chef spaghetti gemaakt voor de hele crew en de dag daarna kip met kaas gekruide aardappelen en groenten. De 2 de dag ben ik naar het Titanic museum geweest wat in 1 woord GEWELDIG was.Ik ben zelf erg fan van de Titanic het schip en het verhaal, en om dan de perfect nagebouwde (met originele materialen) trappenhuis en suite van de film te zien was super, daar heb ik minimaal een kwartier staan kijken.. Daarnaast werd alles over het schip verteld en hoe het ten onder ging en was er een ruimte waar je de temperatuur van het water kon voelen op de avond dat het schip zonk... het water drukte tegen je handen en na een minute voelde je al minder gevoel in je hand. Dat was wel speciaal om allemaal te zien.

Toen we terugkwamen van Gatlinburg stond Halloween bijna voor de deur. Ik was al een tijd aan het kijken voor een kostuum toen ik hem op internet vond. Ik ben gegaan als V "Guy fawkes" van de film V for Vendetta. en heb daarbij zelfs de krant gehaald! Halloween was super, iedereen was verkleed en er waren veel feesten georganiseerd.

Me cijfers hier gaan goed, ik sta gemiddeld een A (9-10) of een B (7-8) maar het meeste toch een A. Dus dat gaat goed, maar is al bijna voorbij. Ik sprak vorige keer over een 2de studie voor 2 jaar, dit blijkt achteraf toch lastiger omdat ik in Nederland eerst moet studeren voordat ik dan een jaar naar de USA kan. Ik kies er voor om mijn studie te verlengen met nog een semester wat betekend dat ik in mei volgend jaar terug naar huis ga en ik dan een jaar lang Business Management heb gestudeerd. Er zijn nog vakken die ik graag wil volgen hier omdat ze net als de vakken die ik nu volg, erg interessant zijn.

Daarnaast heb ik het hier helemaal naar me zin en vind ik een semester echt te kort en ben ik nog niet klaar hier om terug naar het normale leven terug te keren.

Mijn volgende reisverslag zal de uitslag geven of ik hier kan blijven of helaas toch naar Nederland moet terug keren.

Zie de foto's voor meer toelichting. :) tot de volgende keer met hopelijk positief nieuws!

  • 02 November 2011 - 08:29

    Oma Van Os:

    Ik heb je verslag gelezen gelukkig gaat het goed met je en heb veel plezier en je ziet veel De foto's van halloween en je verjaardag heb je moeder gister maandag laten zien ze was hier om mijn haar te knippen dus hebben we weer alles bij gepraat ik heb begrepen dat je er nog een half jaar van plan bent om te blijven als dat kan moet je dat doen.Het kost je vader wel zijn beurs maar dat zoeken jullie maar uit Zo Danny dat was even een klein berichtje van je oma Geniet er van daar zo lang het kan De groetjes en tot weder horen OMA

  • 02 November 2011 - 10:12

    Sisstaa:

    Heee broehoer!

    leeuk hoor!
    je moet lekker blijven als je de kans ervoor krijgt.
    Veel plezier nog and enjoy!

    xxxxx

  • 02 November 2011 - 11:00

    PatjeV:

    Meeste ken ik allemaal wel! Maar wel gruwelijk wat je allemaal doet! Daarom ben ik ook totaal niet jaloers! Hahaha hoop voor je dat het allemaal lukt en dan ga ik ff sparen om ff langs te komen hahaha!

  • 02 November 2011 - 11:56

    Mamsie:

    He Danny ik heb weer genoten van je verhaal, echt te gek allemaal je beleefd toch elke keer leuke dingen en ook de trips die je maakt,gelukkig zijn je cijfers toppie ,nou regel alles goed daar dan kan je nog lekker genieten van je vervolg studie dikke kussen van hierxxxxxxxx

  • 03 November 2011 - 09:02

    Verbaasde Man:

    "ben ik nog niet klaar hier om terug naar het normale leven terug te keren"

    Ben je ooit nog klaar om daarin terug te keren. Maar ja net als de film hij stopt een keer. Maar ja als je er deel twee van maakt duurt het wel langer.

  • 03 November 2011 - 11:19

    Opa En Oma:

    ha danny ja je leuke verslag en fotos weer gelezen en gezien en het gaat allemaal goed met school mooie cyfers nu de je heb nog plannen om daar nog langer te blyven ik hoop dat het allemaal lukt wel leuk dat de fam. volgende week komt danny we kyken weer uit naar je volgende verslag en dan over je al je plannen groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17580

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Study in the USA Part 2!

20 Augustus 2011 - 02 Januari 2012

International Study in the USA

Landen bezocht: